Kenali Keluarga  

Tuesday, January 20, 2009


Assalamualaikum...eemmm ni lah lau nk kenal family ana. xramai pon 13 orang je. 4 orang jejaka (2 dah kawin), 9 orang perempuan ( 4 orang dah beristeri). anak sedara stkat ni baru 17 org..:). orang selalu kata wau meriahnya adik brdik ramai tp bg saya, tak rasa ramai pon mcm biasa je..myb coz bkn selalu dpt kump ramai2. ye lah msing2 de tggjwab...dah ada keluarga, kerja n still study. so, leh jumpe time raya @ de majlis besar2 skit...baru meriah sikit rumah tu...dgn telatah anak sdara yg pelbagai ragam...kadang2 mcm nk runtuh plak umah tu...ye lah terkejar sana terkejar sini. pening di buatnya..tapi nk buat camne tu dunia mereka. tapi yang penting ukhwah antara kami kekal selamanya... bak kata mak, biar kita susah n senang same2. ye lah selepas kematian arwah ayah pd 2002 kakak n abang yg banyak membantu adik2 meneruskan pembelajaran n memberi sokongan untuk terus berjaya. so, saya lebih senang berkongsi dengan family bila ade masalah atau perlukan pertolongan kerana saya percayakan mereka. keluarga adalah segala2nya dan bila ingin melakukan sesuatu perkara, keluarga yang lebih d utamakan. Jadi, tidak mustahillah lau saya cerita pada adik, kakak atau mak untuk pergi ke sesuatu tempat atau nak buat sesuatu, dgn cepatnye yg lain dpt tahu dan akan bertanya perkara tersebut...:) walaupun jauh perbezaan umur antara saya dengan kakak n abang yg sulong iaitu hmpir 20 thn tapi, hubungan kami tetap mcm kawan...leh share minat n hobi yg same. kami berkump biasenya kami akn adakn kenduri, BBQ, berkelah, n mkn angin... saya berharap ukhwah n silaturahim yg terjalin antara kami berpanjangan n kekal dunia n akhirat... tq my mum.

AddThis Social Bookmark Button


2 comments: to “ Kenali Keluarga

 

Design by Amanda @ Blogger Buster